ברכת יום הולדת – כתבו זאת בעצמכם! השד לא נורא כל כך….

למרות שבאתר הזה אנחנו מציעים ברכות מוכנות, ברור שאנשים שמחים יותר לקבל ברכות שנכתבו במיוחד בשבילם. ההבדל מורגש, ממש כמו ההבדל בין אוכל ביתי של אימא לאוכל של קייטרינג.

אממה? אנשים נרתעים מכתיבה. זה מזכיר להם את תחושת חוסר האונים וחוסר היכולת אי שם בתיכון, כשהמורה לעברית דרשה מהם לכתוב חיבור בן 300 מילים. "לכתוב? זה לא השטח שלי". לצער הלב זאת מסקנה נפוצה שאנשים יוצאים איתה מבית הספר העל יסודי. מאז עש להן מיסום כתיבה מובנה, והם מחילים אותו על כל מטלת כתיבה בחיים שהיא מעל להתכתבות וואצפ.

כתיבת ברכה אינה כתיבה רגילה!

מה שאנשים לא מבינים זה שברכת יום הולדת לחברה, לאימא, או לבן הזוג לא צריכה להיות יצירת אומנות ספרותית. בפירוש לא! שום פרופסור קפדן מן האקדמיה ללשון עברית לא עומד מעליכם ובודק כל מילה שהעליתם על הכתב אם היא עומדת בתקן. גם מבקר הספרות המנוח, האימתני, ברוך קורצוויל אינו מצותת לכם בסתר, אורב לקלישאותיכם.

ברכה יכולה להיכתב בשפת הדיבור. לחלוטין – כי זה מהלב. החוכמה כאן היא למצוא את התוכן הנכון, לא את הניסוח. הסבתא המרוקאית, עברית בקושי יודעת, אבל לשמוע אותה מרעיפה עליכם ברכות – זאת חווייה נעימה ומחממת לב יותר (בעיניי) מאשר טקסט מלא משחקי מילים בחרוזים נמלצים שכתב עלינו כותב תוכן מוכשר שאינו מכיר אותנו כלל.

מה כבר אפשר לכתוב…

עוד מכשול שעומד בפני כתיבת ברכה הוא – לא יודעים מה להגיד. חוץ ממזל טוב, חוץ מאיחולים מתקתקים עד 120 – מה עוד יש לומר? 

אז זהו, שיש. וזה אפילו לא קשה. קרוב הדבר אליך, בפיך ובלבבך לעשותו. המידע מה לכתוב שוכן אצלכם במוח, ואפילו די קרוב לפני השטח. אתם מוזמנים בחום לעיין במדריך המצוין באתר מילימילים, שיסביר לכם צעד אחר צעד איך לכתוב ברכת יום הולדת (ולמעשה כל ברכה אחרת). זה ידרוש מכם קצת זמן – אבל תופתעו לגלות שלא יותר מדי. מדובר בעיקר בהשקעה של מחשבה ותשומת לב, אבל הי – מדובר באדם שאתם רוצים לברך.

 

ברכה שכתבתם בעצמכם – ברכה לקשר ביניכם

התשואה של ברכה עבודת יד היא מופלאה. השקעתם חמש או עשר דקות בכתיבה (הרבה פחות זמן ממה שלקח לכם למצוא מתנה מתאימה) וקיבלתם טקסט קצר שהחברה, האימא, בת הזוג – לא תשכח לעולם. ברכה טובה מצליחה לשים במילים את החלקים היפים והזוהרים שבקשר ביניכם. זה כאילו הצלחתם ללכוד את אור הירח ולהביא אותו לתוך צלוחית קטנה שעומדת בשקט בויטרינה שלכם. ברכה איכותית היא פשוט דשן לקשר. הזדמנות לחדש את החיבור ביניכם.

נסו את זה בבית: פנו לכם עשר דקות לעניין (די והותר), טוסו אל המדריך, ופשוט עקבו אחר ההוראות שבו. אתם לא תתחרטו.