מאמר אורח – איך לתחזק קשר עם תורמים קבועים לעמותה שלכם?

תחזוקה של קשר יציב עם התורמים שלכם מהווה את אחד הקשיים שקיימים בעבודתן של עמותות בארץ ובעולם. מעבר לברכות המסורתיות בחגים ובמועדים המיוחדים, מומלץ להשתמש בכמה טכניקות יעילות – שתמיד עושות את העבודה.  

צרו אירועים קבועים ואפשרו להם להכיר תורמים אחרים

יצירה של אירועים קבועים לתורמים הנאמנים ביותר, מהווה טכניקה פופולרית לשמירה על יחסים קרובים עם התורמים שלכם. מעבר לעובדה שמדובר בערבים שבהם אין כל בקשה לתרומה – מדובר כאן באפשרות ממשית ליצירת קהילה. התורמים נפגשים עם קולגות ומרחיבים את המאגר החברתי שלהם סביב נושא אשר קרוב לליבם ונהנים מערך מוסף על הדרך.

הראו להם כיצד הכסף שלהם משפיע

בכדי לגרום להם להבין עד כמה התרומה שלהם משפיעה על החיים של אנשים אחרים, חשוב לספק להם הוכחות. לכן, כדאי לאפשר למי שנותן תרומות להיפגש עם אנשים אשר התרומות שינו להם את החיים או לפחות ליצור סרטונים שמעידים על כך. גם ברכות אישיות אשר נכתבות מאלו אשר זכו במלגה או בתרומה – מהווה דרך נפלאה להראות להם עד כמה כל שקל משפיע לטובה.

התייעצו איתם כעניין שבשגרה

בכדי לעורר את המעורבות שלהם ולהשאיר אותם קרובים למרכז הענייניים, חשוב לשאול מה דעתם על מהלכים מסוימים של העמותה ולשאול אותם אם יש להם רעיונות אחרים. בלא מעט מקרים, תגלו שעומדים מולכם אנשי עסקים אשר יעניקו לכם שלל עצות נפלאות אשר שוות כסף רב וגם יגרמו להם להיות מחויבים לעמותה למשך שנים. בלא מעט מקרים, הם אף עשויים להגדיל את תמיכתם למהלך שאותו הם יזמו.

 העניקו את שמם למקומות מסוימים בעמותה

לא לחינם אנו נוטים לראות אגפים בבתי חולים או קולג'ים אמריקאים עם ספריות על שם שמות התורמים באותיות קידוש לבנה. הטפיחה על האגו היא חלק אינטגרלי מהמשחק ואל תתביישו לקחת בו חלק. אין כאן עניין של התרפסות חלילה אלא הכרה על הטוב שהתורמים העניקו וביטוי פיזי ומוכחשי לתרומה.

אל תשכחו להגיד תודה

לעיתים אנו נוטים להיות פורמליים יתר על המידה ואפילו בירוקרטיים בקבלת התרומה ובקשר הקבוע שלנו עם התורמים השונים. לכן, חשוב להיות מעט "פחות מעונבים" בקשרים שלנו עם התורמים והביע במילים חמות את הערכה שאנו רוחשים כלפיהם. במקרים מסוימים שווה גם לשאול בשלומם, להתעניין במשפחה או סתם לקבוע פגישת טלפונית קבועה. בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר ביחסים אישיים.

המאמר נכתב בשיתוף עמותת "פתחון לב"