איזו מתנה אפשר לקנות לאמא?

אמא, לרובנו, היא דמות משמעותית שמקושרת לחום, לאהבה, לביטחון ולעידוד במצבים בהם העולם בחוץ קצת מטלטל. ביום האם או ביום ההולדת של אימא אנו קונים לה מתנה שאמורה לטמון בחובה שנים של הערכה על אינספור רגעי נתינה והכלה. אז איזו מתנה אפשר לקנות שתביע את האהבה הגדולה וגם תהיה שימושית?

האישית

מתנה לאימא היא בעצם מתנה לאישה שהיא וגם לאם שהיא ולכן ניתן לבחור בין מתנה שמכוונת לתפקידה כאם לבין מתנה המתאימה להיותה אישה בעלת עולם תוכן משלה. יש כאלו שיבחרו לשמור את המתנה המוקדשת להיותה אם ליום המשפחה. מתנות אישיות יכולות להיות מגוונת: ספר, בושם או אפילו כרטיסים להופעה או למשחק ספורט הן מתנות המזכירות לאימא שהיא גם אישה, בעלת עולם שלם משל עצמה, בעלת טעם והעדפות שיש להם מקום בעולם ולא רק אישה המאיישת את תפקיד האם.  

המקורית

לעתים נדמה שבלתי אפשרי להכניס את כל ההערכה והאהבה לאימא במתנה אחת ובטח שלא באחת המתנות הקלאסיות. אחד הרעיונות המקוריים הוא להביא מספר מתנות קטנות. בשלב ראשון רצוי לבחור תמה, נושא מרכזי, סביבו נבחר את המתנות. בשלב השני יש להגדיר תקציב ולבחור מספר מתנות המתאימות לנושא ונכנסות בתקציב. השלב השלישי הוא האריזה, שיכולה להתאים גם היא לנושא וצריכה גם היא להכנס לשיקולי התקציב. למשל: יום הולדת חמשת החושים יכלול 5 מתנות התואמות לחמשת החושים (מקוריים במיוחד יצרפו גם מתנה המתאימה לחוש הששי המאפיין את אימם). את המתנות ניתן לארוז באמצעות קופסאות פלסטיק קטנות ועליהן לצייר את האיבר המקושר לחוש (ריח- אף, מישוש- זוג ידיים וכו').

הקלאסית

המתנה הקלאסית ליום הולדת של אימא היא תכשיט. היום נמצאים בשוק תכשיטים בסגנונות רבים ומגוונים, חלקם מותאמים במיוחד לאימהות. תכשיטים מעוצבים כמו צמידים, שרשראות וטבעות עם חריטות שמות הילדים או עם תליוני ילדים וילדות, בהתאמה למספר הבנים והבנות במשפחה, הפכו למתנה פופולארית במיוחד בשנים האחרונות. טבעת עם חריטה יכולה לשאת מצדה החיצוני את שמות הילדים ומצידה הפנימי משפט הקדשה או את שם בן הזוג. תכשיטים כאלה נשמרים לאורך זמן ונענדים בגאווה, מזכירים לאם את האנשים החשובים בחייה וכמה היא מבורכת במשפחה מאוחדת ומגובשת.

המפנקת

להיות אימא זו משרה מלאה שאין ממנה חופשות ואין לה תנאים סוציאלים ועדיין, רוב האמהות מאיישות אותה בשמחה ובאהבה גדולה לילדים שלהן. והילדים? לא תמיד יודעים להעריך, לא תמיד זוכרים שגם אימא היא בן אדם, לכן יום ההולדת, היום שלה, הוא הזדמנות מעולה לשלוח את אמא לפינוק, אם זה סוף שבוע בבית מלון, עיסוי או ארוחת שף אצלה בבית- רגע אחד לעצור את השגרה ולתת לה להתרכז רק בעצמה, עם בן הזוג שלה או לבדה, כי אין כמו אמא.